Tjenare! Felmeddelandet jag fick ovan antydde att man kunde lösa det genom att ge SELECT-rättigheter för tabellen mysql.proc till aktuell användare, alternativt använda parametern use procedure bodies=false i sin connectionstring. Eftersom man sällan har möjlighet att dela ut godtyckliga rättigheter till höger och vänster om man använder ett webbhotell så testade jag det andra alternativet. MySQL lagrade procedurer (Loopia)
Är det någon här som använder sig av lagrade procedurer och har en MySQL db hos Loopia?
Jag har min db hos dem och det är inga problem att skapa procedurerna men när jag sedan skall köra dem skiter det sig. Jag får följande fel:
MySqlException: #42000SELECT command denied to user 'xxxx_se@py3y83'@'494.2.44.93' for table 'proc'
Någon?
// NickeSv: MySQL lagrade procedurer (Loopia)
Och det löst mitt problem.
Det man måste tänka på då är att alla parametrar man skickar in till sina stored procedures måste anges i rätt ordning (alltså den ordning som stored procedure:n förväntar sig dem) och med rätt datatyp. Detta eftersom man helt går förbi den kontroll av parametrarna som annars görs av MySQL med hjälp av tabellen mysql.proc.