Hej bugg i c:\inetpub\wwwrootcacti\include\database.php skriv tack för svaren!! fel.Cacti - Undefined variable - database.php on line 17
Cacti är temat!!
Kan någon förklara varför jag får dessa meddelanden när jag
ska logga in på Cacti url på min IIS5 maskin. Cacti är ett
övervakningsprogram som använder PHP och MYSQL och lägger ut
datainfo i htmlformat och är installerad på en W2k advserver:
Notice: Undefined variable: database in c:\inetpub\wwwrootcacti\include\database.php on line 17
Notice: Undefined variable: database in c:\inetpub\wwwrootcacti\include\database.php on line 17
Warning: Cannot add header information - headers already
sent by (output started at c:\inetpub\wwwroot\cacti\includedatabase.php:17) in c:\inetpub\wwwroot\cacti\includeauth.php on line 22
Är supertacksam för alla svar!!Sv: Cacti - Undefined variable - database.php on line 17
dom har säkert skrivit såhär i koden: "SELECT * FROM database WHERE bla bla" när det ska stå "SELECT * FROM $database WHERE bla bla"
$database är en variabel, database blir ett fält i mysqlSv: Cacti - Undefined variable - database.php on line 17
die($database);
på raden innan, så får du reda på vilken databas som scripten använder.
kontrollera sedan om den finns i databasen..Sv: Cacti - Undefined variable - database.php on line 17
Jag fick nya meddelanden efter att jag
la till $(database); framför rad 17 och fick detta i cacti url:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\inetpubwwwroot\cacti\include\database.php on line 20
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\inetpubwwwroot\cacti\include\database.php on line 20
Notice: Undefined variable: cnn_id in c:\inetpub\wwwroot\cactiinclude\version_functions.php on line 30
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid
MySQL-Link resource in c:\inetpub\wwwroot\cacti\includeversion_functions.php on line 30
Notice: Undefined variable: cacti_version in c:\inetpub\wwwrootcacti\include\auth.php on line 21
Warning: Cannot add header information - headers already sent by
(output started at c:\inetpub\wwwroot\cacti\include\database.php:20)
in c:\inetpub\wwwroot\cacti\include\auth.php on line 22Sv: Cacti - Undefined variable - database.php on line 17
På en helt egen rad ska du skriva:
die($database);
det betyder att sidan ska skriva ut variablen $database och sedan dö.
antagligen ahr inte cactis databas skapats i mysql