Jag vill flytta till en annan webbhotell och vill ej förlora all information ja har i databasen. Jag brukar använda funktioen mysql_dump för att flytta datasbaser. Jag fick exportera allt data i en textfil och sen importera det i den nya. >Går det inte att fixa detta via Mysql-Front ? i MySQL Front kan du exportera från en server till en annan i ett "naffs" ... om nu dina webbhotell låter dig ansluta med MySQL Front.Flytta Databas
Hur flyttar ja en Mysql databas från ett IP nummer till ett annat IP nummer ?
Tacksam för svar!
HassanSv: Flytta Databas
Se mer på http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_MySQL_Database_Administration.html#mysqldump
/Per-ErikSv: Flytta Databas
Fick problem med dump :-/Sv: Flytta Databas
Jo, du kan "scripta" databasen, välj Im-/Export > Export Tables i ;ySQL-Front. File du får kör du som vanlig SQL i nästa databas.
/JohanSv: Flytta Databas
Du får öppna en connection mot båda servrarna samtidigt, splitta visningen till att visa båda anslutningarna (finns en knapp för det i menyraden), gör den servern som du vill exportera från aktiv, klicka på export tables-knappen.
Nu får du upp en "ruta" där du kan välja Another Host/DB. Markera den och välj databasen på den andra servern. Se oxå till att ha alla tabeller, structure and data markerade.
Klicka sedan Export och din databas exporteras huuuur fint som helst ;)
cya,
PatrikB