Hej! Har du installerat MyODBC? Om inte --> www.mysql.com --> MyODBC --> Installera Jo ODBC har jag installerat så det borde inte vara det som är problemet Är det MyODBC som är installerat. ODBC och MyODBC är separata produkter... Japp det är myodbc3. MySQL ODBC 3.51 Driver för att vara exakt. I en del exempel jag har sett har det sett ut såhär, du kan ju testa det: Testa det här: Hmm..nej jag får invalid characters när jag använder & _ Prova ändra i strängen efter Driver=.Koppling mot databasen
Är nybörjare på MySQL och försöker få min asp sida att kopplas mot min mysql databas. Det som jag vill är att den ska gå in i databasen och med hjälp av SQL kommandot plocka ut alla rader i en tabell.
Koden ser ut så här...
<%
Dim Conn,RS,SQL,DSN
DSN="Driver=MySQL;ServerName=localhost;uid=Fredrik;pwd=tupac6;database=test;OPTION=16386"
Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Start time
Response.Write "Started: " & Hour(Now()) & ":" & Minute(Now()) & ":" & Second(Now()) & "<br>"
Conn.Open DSN
SQL = "SELECT * FROM servertabell"
RS.Open SQL,Conn,1,2
Do While Not RS.EOF
i = i +1
RS.MoveNext
Loop
' End Time
Response.Write "Finished: " & Hour(Now()) & ":" & Minute(Now()) & ":" & Second(Now()) & "<br>"
Response.Write i & " records found."
%>
Feletmeddelandet jag får är Data source name not found and no default driver specified, på raden Conn.Open DSN
Jag får inte det att funka så jag undrar om nån kan hjälpa mig...Sv: Koppling mot databasen
PhilipSv: Koppling mot databasen
Sv: Koppling mot databasen
tycker det är konstigt att det inte går för jag gör enligt en anvisning... Sv: Koppling mot databasen
DSN="Driver={MySQL};ServerName=localhost;uid=Fredrik;pwd=tupac6;database=test;OPTION=16386"
/JohanSv: Koppling mot databasen
<code>
set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
db.Open "Driver={MySQL};" & _
"Server=localhost;" & _
"Database=databasename;" & _
"Uid=userid;" & _
"Pwd=passwordi;" & _
"OPTION=16386;"
</code>
Känns som jag testat allt....Är det något jag måste ställa in i IIS? Jag använder http://localhost för att köra asp sidanSv: Koppling mot databasen
Conn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};server=localhost;database=DATABAS"