Jag började titta på MySQL idag vid lunch och efter att ha installerat och tittat på skillnader mellan SQL-server (som jag kan) och MySQL så har jag två små frågor som jag verkligen hoppas att jag kan få hjälp med. 1: Tackar mjukast för hjälpen. Nu har jag något att göra :-)Procedurer och verktyg (Nybörjare!)
1. I den grundläggande dokumantationen (mycket bra sådan) så använder dem ett dos-fönster hea tiden för att fråga och maipulera databasen. Vad jag undrar är om det finns något bra verktyg för sådan hantering (gratis). Jag tänker närmast på något i stil med SQL-servers Query Analalyzer eller Enterpice Manager.
2. Jag kunde inte hitta något som liknande lagrade procedurer i dokumntationen. Finns det eller något liknande i MySQL??
3. Övriga tips till en nybörjare mottages tacksamt. Jag har jobbat mycket länge i SQL-server så själva språket kan jag men andra saker runt om kring kan vara ett problem.
Om det spelar någon roll så kör jag versionen 4.0.13-max.
//Mikael.NETSv: Procedurer och verktyg (Nybörjare!)
Förutom Henkoz alternativ kan du titta på http://www.mysql.com/products/mysqlcc/index.html.
/JohanSv: Procedurer och verktyg (Nybörjare!)
MySQL verkar ju helt ok även om den inte är riktigt så bra som andra men den är ju helt gratis!!!
//Mikael.NET