Har laddat ner en mySQl server men nu när jag ska starta den så verkar det inte fungera.. vet inte om jag gjort rätt men jag startar WinMySQLAdmin, högerklickar på trafikljuset där och väljer start the service då får jag en fråga: "Start the service manager for the MySQL server?" då väljer jag Ja, sen händer inget, det hänger sig inte men startas inte heller... ibland blinkar den till och visar grönt nån sekund bara. kan inte avinstallera det ehller för uninstallfilen är skadad. Har du läst i dokumentationen till mysql hur man startar servern? lite smått men gillar inte att leta på deras sida.. hittar aldrig rätt där:S Ibland blir det ungefär som du beskriver för mig också, men det brukar fungera med att bara installera om den... Men om du inte kan det heller testa att installera igen ovanpå den gamla installationen kanske kan funka. Blir fel i nån tempfil för mig när jag installerar, vet inte om det kan bero på det.. Hehe lite sent att svara nu, jag antar att du har löst detta redan men felet skulle kunna vara att du råkat ta bort databasen 'mysql' ur själva programmet, den måste vara kvar pga. att den håller reda på alla användare,lösenord och behörigheter mfl. för att lösa detta är det bara att installera om det och sedan spara denna databas oförändrad.Problem med att få igång servern
Sv: Problem med att få igång servern