Jag har skapat en dll som använder sig av funktionen internetSetCookie/internetGetCookie. Iden med dll:en är att sätta en kaka på en webserver och sedan ta upp den på en annan webserver. Hm, är det inte så att det är bara webservern som satt cookien som får läsa den? Inte när man använder InternetSetCookie. Var hamnar kakorna?
Detta fungerar utmärkt om jag sätter kakan lokalt. Då hamnar kakan i cookies foldern på datorn, får ett utgångsdatum osv. Då fungerar det med request.cookies("namn").
Problemet är när jag lagt upp dll:en på servern. När jag sedan sätter kakan så kan jag inte hitta den någonstans på datorn. Jag kan använda mig av internetGetCookie och få fram informationen i kakan samt att den försvinner när den ska (även om jag stänger av datorn så ligger den kvar!).
Var ligger kakan? Jag har mina misstankar om att den hamnar på servern. Hur går jag till väga för att få den att hamna lokalt.
Tacksam för hjälp...Sv: Var hamnar kakorna?
Sv: Var hamnar kakorna?
Jag hade inga problem att sätta en kaka lokalt i ett vb program. Då fungerade det också bra att hämta kakan på den URL:en jag hade angivit.
Jag tror att funktionen fungerar på det viset att kakan alltid sätts lokalt alltså sätts kakan på webservern istället för på klienten. Vet någon lite mer?
Mvh
Stefan