Hej! Om jag inte minns fel så skapar excel en tempfil. Denna tempfilen vet jag inte riktigt vart den hamnar, men troligen behövs rättigheter för att skapa just denna tempfil för den applikation som körs. Problem med COM+ Permission denied (kod 70)
Här är mitt problem.
Jag har en webbapp. där man laddar upp excelfiler till en server. När filen är sparad på servern så dras en COM+ komponent igång som kollar innehållet. Detta har funkat kanon till härom dagen då jag fick ovanstående fel!
Enligt loggfilen så är det när jag ska skapa ett objekt av Excel.Application som det skiter sig :(
Jag har ändrat all kod från early binding till late binding, men i övrigt har jag inte ändrat några behörigheter!!!
Det fungerar att ladda upp filerna och läsa dom via COM+ när jag sitter vid servern dom ska till (jag e admin på den), men det funkar som sagt inte från andra burkar :(
Det riktigt sjuka är att det fungerar på produktionsservern som har exakt samma förutsättningar!!! Nåt har alltså hänt med min testburk men vad!!!
Hilfe bitte!!!
Tillägg: "Har precis varit inne å pillat på saker jag inte kan nåt om! Gick in i DCOMCNFG.EXE å satte att typ alla har fulla rättigheter... Känns farligt, men nu funkar det i alla fall. Om nån vet rätt inställningar eller hur mina kunde ändras så e jag tacksam om jag får veta det"
Hälsningar
UffeSv: Problem med COM+ Permission denied (kod 70)
(kan vara en ledtråd)