Hej Vad jag har för mig kan man göra som följer Du måste konfigurera dcomconfig på klienten och servern... annars kommer det alldrig gå.. Jag måste använda dcom eftersom dcom-servern skall finnas på alla servrar i huset, och alla servrar i huset har inte / vill inte ha com+/mts. ...eller förresten... är det så att det måste vara en activex.exe om den inte körs i mts'en? då dyker den iallafall upp i dcomcnfg.... Du kan använda OLE View för att konfigurera, där kan du kryssa för 'Use Surrogate Process' och skriva sökvägen till DllHost.exedcom problem
Jag har en dll på en server som jag vill anropa från min klient, men jag får felmeddelandet 'AcviveX Component can't create object'. Vad beror detta på?
När jag gjorde servern kryssade jag i 'Remote Server files'.
Är det nåt jag missat?Sv: dcom problem
Skapa din dll som vanligt. Lägg den i Com+/MTS
i din klient, skapa objectet som CreateObject("obj.class", "servername")
kolla rättigheterSv: dcom problem
Men varför vill du göra det?? Det är en riktigt röten teknik som funkar oerhört dåligt och introducerar fler problem än den löser ..
COM+ / MTS är nog att föredra ... eller att använda soap / asp som informations bärare istället ... mer skalbart .. Sv: dcom problem
Jag är också medveten om att jag måste konfigurera i dcomcnfg. Felet är (har jag precis upptäckt) att dll inte dyker upp bland applications (i dcomcnfg) på servern. Varför?Sv: dcom problem
Sv: dcom problem