Har en activex.dll på klienten. Denna vill jag skall skicka ett antal binärfiler till en server. Servern exekverar på en annan maskin och är en Activex.exe server, dvs dll:en (från klienten) skapar ett objekt av servern och kör metoder på detta - men själva exekveringen körs alltså på en annan dator. skicka binära filer mellan klient och server
När servern kört klart vill jag att den skall skicka tillbaks ett resultat, en pdf (binär fil).
Jag har suttit och pulat med winsock en vecka nu, det funkar inte när det är automation. Dvs om man har en activex.dll som ropar på en activex.exe via dcom, så åsidosätts eventhanteringen för winsock = det funkar inte. Wincosk funkar bara när det inte är dcom, typ en dum std.exe klient som skickar filer till en lika dum std.exe server.
Hela vitsen är att man "startar" filservern via activex.dll objektet, och stänger den när filen är överförd. Sen så "startar" man filservern (nu på klienten), skickar tillbaks pdf:en och stänger filservern när överföringen är klar. På så sätt ville jag undkomma att köra permanenta 2 "ftp-servrar" - en på klienten och en på servern...då det är över 100 användare så blir det över 50 ftpservrar som alltid körs på klienten..så vill jag inte ha det. Jag vill bara kunna överföra binära filer, med winsock el likn (nu funkar uppenbarligen inte winsock för detta ändamål, men ngt annat kanske?).
Behöver nu pellesofts samlade kompetens för att hjälpa mig lösa mitt problem.