Hej En ActiveX-dll måste registreras. Det sker automatiskt på din utvecklingsburk (du kör alltså inte den versionen av filen som ligger i C:\inetpub\components utan den versionen som byggs av utvecklingsmiljön). Jag har inte sett någon "seriös" host som tillåter kunder att registrera dll:er, så jag tror du får tänka om här :( Du måste be loopa registrera din dll, något som jag är tveksam till att de gör frivilligt. Fråga dem dknet.se har eller har åtminstone haft något utvecklaralternativ till webhotell där alla dårar med egna DLL:er hamnade. Sen har jag för mig att de kan tänka sig att registrera din DLL, men då måste du ge dem källkoden så de kan analysera den och så du inte tänker göra något dumt.Nå en DLL från webben
Jag har byggt en DLL-fil (webb.dll) som jag når från en ASP-sida. Jag har lagt den under
C:\inetpub\components. Det går alldeles utmärkt att köra min sida från min lokala server IIS. Allt funkar som det ska. Koden som jag använder på ASP-sidan ser ut på följande sätt:
' GENERERING AV LICENSNUMMER
Dim LNO
Dim licensnummer
Set LNO=Server.CreateObject("webb.dates")
licensnummer=LNO.Varde(sifferkod)
Set LNO=Nothing
Problemet kommer dock när jag skall köra sidan via min www.domännamn då kommer följ. meddelande:
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/register.asp, line 160
800401f3
Jag har lagt webb.dll på min www-server (Loopia) men jag får det inte att fungera. Vad gör jag för fel? Har jag glömt något? Kan någon hjälpa mig lösa detta problem?
Sv: Nå en DLL från webben
/JohanSv: Nå en DLL från webben
Sv:Nå en DLL från webben