När jag från en ASP-sida vill instantiera en klass i en ActiveX dll som är registrerad som paket i COM+ på en Win2000 server får jag följande felmeddelande: Du startar component services under administrativ tools i start menyn. Hitta sedan de paketet du vill jobba med, högerlkicka -> properties och hoppa till fliken identity .. voila !! Jo, jag har varit där och rotat och provat lite olika inställningar men utan resultat. Hur skall det se ut för att "vem som helst" skall kunna köra komponenten? Henrik, tänk på att någon måste vara inloggad på datorn för att det ska gå att instansiera objektet om man kör Interactive User. Det räcker alltså inte att datorn är startad. Någon måste alltså vara inloggad på Win2000-servern? Hur löser man bäst det? Om jag låter en ASP-sida eller en VB-klient instantiera objekt från min COM+ dll innebär det ju ingen inloggning, finns det inget sätt att slippa ha någon inloggad på servern? jo, då sätter du en användare istället ... med användarnamn och lösen som existerar på burken eller med DOMAIN\User om du vill ha ett domän namn (rekomenderas).. Instantiera COM+ objekt
'The server process could not be started because the configured identity is incorrect. Check the username and password. '
Var kan jag sätta dessa rättigheter?Sv: Instantiera COM+ objekt
Sv: Instantiera COM+ objekt
se bara till att den användaren har de rättigheter som krävs ..