Jag har fortfarande problem med mina COM+ -dll:er... Hej! Om du använder IIS så kan du sätta på ASP-debugging och därmed få detaljerade fel . Är det ett webbhotel så gäller samma sak, men då får du maila dom och be dom tillfälligt slå på dessa 2 flaggor. Det är vår egen win2000-server, så jag kan i princip hitta på vad jag vill. Skall testa dessa saker och se vad jag kan få ut, tackar!Fortfarande problem...
När jag försöker använda en av mina metoder från en ASP-sida får jag felmeddelandet 'Sidan kan inte visas, HTTP 500 - Internt serverfel
Internet Explorer' ja, ni känner igen den...
I min dll har jag två klasser, cLogin och cData. De har bara varsin metod, varav cLogins metod Login fungerar bra. Den bara upprättar en connection mot en SQL Server 7 med av användaren angivet anv-namn och lösen, och returnerar True eller False beroende på om den lyckades upprätta en connection eller inte. Denna fungerar alltså som jag vill.
DÄremot funkar inte klassen cDatas metod Load, som skall hämta data till ett recordset ur samma databas och spotta ur sig detta i en sträng till anropande ASP-sida. Jag har fixat iordning en felloggning till en tabell i databasen så fort något fel uppstår internt i dll:en, men där uppstår inga.
Jag vet inte hur jag skall komma åt felet, någon som har något tips!?Sv: Fortfarande problem...
Ett litet tips är att avaktivera Internet Explorers egna felmeddelanden, i så fall så skulle du nog själv se vart felet låg, eftersom webservern (misstänker jag) skriver ut felmeddelandet till webbläsaren.
/Tom S.Sv: Fortfarande problem...
/PelleSv: Fortfarande problem...