Hej! >Undrar lite hur man gör för att bygga en VB DLL som ska anropas av en VC++ DLL eftersom när man bygger en VC++ DLL som anropas av en annan VC++ DLL så gör man en exp fil för de metoder som den ena DLL skall tillhandahålla till den som anropas. Hur gör jag motsvarande i VB eller är detta inte möjligt att göra? ... och ett sådant exempel finns här:VB DLL som anropas av VC++ DLL
Undrar lite hur man gör för att bygga en VB DLL som ska anropas av en VC++ DLL eftersom när man bygger en VC++ DLL som anropas av en annan VC++ DLL så gör man en exp fil för de metoder som den ena DLL skall tillhandahålla till den som anropas. Hur gör jag motsvarande i VB eller är detta inte möjligt att göra?
När jag använder Quick View på en VC++ DLL visas under rubriken Export Table de metoder som skall tillhandahållas vilket det inte gör
när jag för motsvarande DLL utvecklad i VB studerar den med Quick View.
Tacksam för råd!
mvh
SuddenSv: VB DLL som anropas av VC++ DLL
Nej, du kan inte exportera egna funktioner från en DLL skriven i VB på samma sätt som du kan i C++, via exporttabellen. VB skapar endast COM DLLer, som du enklast använder med #import direktivet i VC++.
MSSv: VB DLL som anropas av VC++ DLL
http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.21938/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm