Jag har en dll fil som jag registrerat på servern. Kan det vara att du har missat: Server.CreateObject("") i dina asp-filer? I VBS så kör jag WScript.CreateObject("") En annan sak... Vad gör du i din DLL då, det verkar som om den användaren som försöker använda den (IUSR_) inte har rättigheter att göra det som du försöker göra i din DLL. Joo, det var en sak jag också trodde först men så satte jag upp en ny site där jag ej tillät anonymous access och testade, mitt användarnamn dök upp och jag var godkänd men det funkar ändå inte. Fast som det ser ut nu så kommer jag inte ens så långt. Det här är lite lustigt. Hej.Jag har ett problem med en dll komponent
När jag använder den i en .vbs fil så fungerar det.
Dll filen har 2 st class moduler, den ena fungerar både i VBS och i ASP.
Den andra class modulen fungerar bara när jag kör VBS.
När jag försöker skapa samma object i en ASP sida så dyker följande upp.
Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'
ActiveX component can't create object
Vad kan detta bero på?Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
I vbs-filer skall det vara bara CreateObject("")
Hänger du med?Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
I ASP så kör jag Server.CreateObject("")
Det är så att det fungerar med en av modulerna som ligger med i dll:en men inte den andra, i ASP alltså, i WSH så funkar det.Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
Jag provade att registrera dll:en i MTS.
Då funkar det varken i ASP eller i WSH.
Det jag får tillbaka är då ett fel: 1326.
På msdn.micr.. så visar sig fel: 1326 vara
Logon failure—unknown user name or bad password.
Det dll:en gör är att returnera information om ett användarkonto.Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
- MSv: Jag har ett problem med en dll komponent
Det jag tror inte fungerar är detta.
Private Declare Function NetUserGetInfo Lib "netapi32" _
(lpServer As Byte, _
username As Byte, _
ByVal Level As Long, _
lpBuffer As Long) As Long
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/netmgmt/netmgmt/netusergetinfo.asp
Följande stycke står att läsa där
Remarks
Windows NT: No special group membership is required to successfully execute the NetUserGetInfo function. This is a change from LAN Manager, which required membership in the Administrators or Account Operators local group to call this function at information levels above 0 (except for the user's own account, which could use level 11).
Vet inte om det kan vara netapi32.dll som spökar... men det fungerar i ett annat anrop, där jag listar WS i domänen.Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
Nu kan jag inte skapa objektet ens.
Set obj = Server.CreateObject("")
Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'
ActiveX component can't create object
Kan det ha nåt att göra med att det är två st. Class moduler i dll:en??Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
Jag kopierar över koden från den gamla klassmodulen till ett nytt projekt och sparar ner, kompilerar och testar.
Vips så fungerar det.... fattar inte varför.
Kan det vara så att den gamla DLL filen, innan jag hade två classmoduler på nåt sätt har legat cachad och fast jag har avreggat, bytt ut den och reggat den igen inte har uppdaterats på rätt sätt.
Kanske hade hjälpt med en reboot av server.Sv: Jag har ett problem med en dll komponent
Det kan vara komponentens GUID (eller vad det nu heter) i registret som spökar.
Testa att rensa alla förekomster av komponenten i registret. (Ta kopia).
Jag har själv haft detta problem (kompabilitetsproblem) och ovastående löste detta...
//fredda