Hej! Att det inte kommer in lika mycket inlägg som tidigare kan jag tyvärr inte göra någonting åt, att det går långsamt är dessvärre min huvudvärk. Jag sitter på ett 56k modem och tycker att det är acceptabelt - men det finns mycket mer finesser som skall kontrolleras i det nya forumet tillsammans med design och det kan vara därför svarstiderna är något långsammare än förr. Jag skall se om det går att jaga millisekunder någonstans, så får ni ta hand om antalet inlägg. Jag undrar ifall besöksfrekvensen har att göra med att man alltid får en cachad sida nuförtiden och kör man inte refresh så ser forumet dött ut och man går därifrån. Jag skulle vilja påstå att detta forumet går fortare än det förra... Jag får aldrig gamla sidor - kan det bero på att du i din browser har ställt in att den "aldrig skall hämta nya sidor?". Det är asp-sidor och borde rimligtvis inte kunna presentera gammalt data - eller har jag fel??? En sak jag irreterar mig på är att se vad som är nya inlägg samt Massor av inlägg på resuméring. Kan du inte ändra de 5 senaste från varje forum..eller nått!? Det bästa skulle vara en summering med enbart nya inlägg oavsett tid, ifall man är bortrest eller något en längre period. Jag har råkat ut för att sidor cachas, framför allt i NE följande brukar göra susen: Hej Pelle! Hej, som du ser så finns det en meny uppe till höger på sidan. Där finns ett alternativ som heter statistik. Där presenteras hur många gånger man läst det aktuella inlägget. Idag fick jag ej cachade sidor. Har du ändrat något? Annars trodde jag att de cachades på våran server av nån anledning.Slött...
Jag tycker det nya forumet går lite slött, samt meddelandena.
Det kommer inte in lika mycket som förut, Men det kommer nog med tiden.....Slött och obesökt..
Idag var det 22 huvudinlägg - det är ungefär vad det varit tidigare också, så den mängden är faktiskt konstant. Att tillägga så har det idag varit ca 500 besök, så de flesta har säkert läst i forumet men inte haft något att tillägga, svara på eller frågat om. Det tyder förhoppningsiv på att kompetensen ökat drastiskt och det är väl kul!.
För övrigt blir det svårt att skriva något ActiveX av denna kod ;-)
/PelleSv: Slött och obesökt..
Kanske ett tips till Pelle att förhindra att cachade sidor visas när man besöker forumet.
I gamla forumet fick man ju alltid den senaste upplagan.
\LeifSv: Slött och obesökt..
/JohanSv: Slött och obesökt..
/pelleSv: Slött och obesökt..
//JoelSv: Slött och obesökt..
/JohanSv: Slött och obesökt..
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.AddHeader "Cache-control", "no-store"
Response.Expires = -10000Sv: Slött och obesökt..
Skulle du inte kunna göra en räknare som visar hur många gånger någon varit i forumet?Sv: Slött och obesökt..
Hälsningar
/PelleSv: Slött och obesökt..
\Leif