När jag försöker hämta hem web-sidor med Inet så verkar den bara vilja hämta 2700 tecken. Sidorna jag försöker hämta är mycket större än det. Jag söker oxå efter detta... är det ingen som har fått nys om någon färdig modul för att använda sig av sockets för att hämta ut motsvarande som inet. Jag har en mycket bra kontroll som jag behövde för ett program. Ni kan faktiskt hämta hem den via pellesoft, www.pellesoft.se/download/ax702.zip. Den största skillnaden är bl.a att man kan sätta in en timeout om den inte lyckats ansluta inom några sekunder och det klarar inte inet.Alternativ till Inet?
Sidorna skickas i chunks, kanske är det som Inet inte gillar.
Så jag undar om det finns nått alternativ till Inet, kanske vars man kan ändra User-agent-strängen på också.Sv: Alternativ till Inet?
Sv: Alternativ till Inet?
Jag hade nämligen en vb-komponent som för några år sedan skulle ansluta till en ftp-server ute på nätet och vi hade långsamma linor. Denna gjorde susen. Denna kontroll är gratis, tillverkad av Microsoft men sedan sålt till en annan leverantör. Harför mig att de hette NetManage eller något..
Installationen kan tyvärr inte göras via package & deployment utan får installeras separat men den har använts och körts nu i 5 år dagligen och fungerar fortfarande ypperligt.
Hoppas detta hjälper era problem