Jag skulle vilja hämta data från min databas som finns ute på webben. Tanken är att man ska kunna registrera data i an ASP applikation på webben och sedan ska en "admin" kunna göra tillägg via en Delphi applikation. Förmodligen ligger det restriktioner hos webbhotellet som gör att du inte får connecta till db utifrån. Du får förmodligen köra FTP på databasen varje gång den skall korrigeras. Har du tips på smidig hantering av FTP uppkoppling. Typ en Delphi komponent eller liknande! Det enda jag kan komma på är traditionell FTP. Annars får du väl bygga in FTP'n i ditt program men det vet jag inte hur man gör. Varför inte skapa en ASP sida som du postar formulärdatat till om förändringar du vill göra. ladda hem DBAdmin från StpWorks.com och ladda upp på webbservern. detta verktyg gör att du via asp kan modifiera dina databaser, och skapa databaser på servern.Ansluta till Accessdatabas som ligger på webben
Går det att lösa. Hur kopplar man upp sig mot db.Sv: Ansluta till Accessdatabas som ligger på webben
Sv: Ansluta till Accessdatabas som ligger på webben
Du kan ju begränsa åtkomst till sidan med användarnam och lösenord.Sv: Ansluta till Accessdatabas som ligger på webben