Hej! Hej Michael. Delphi 3 är för 32 bitars windows (win 95 och senare) och Delphi 1 för 16 bitars(win 3.x). Använd därför Delphi 1, det går bra att använda Delphi1 under win98. Kan ja då kopiera koderna från Delphi 3 till Delphi 1, eller är det bäst att göra om alltihop i från början????Frågor om Delphi
Jag håller på att lära mig programera Delphi 3 och har nu lite frågor.
Datorn jag senare skall andvända har endast win 3.11 kan jag andvända dom program som jag gjort i Delphi3 (win98) och flytta till denna datorn via exempelvis disketter??
På skivan jag har är även Delphi 1 med. Vore tacksam om ngn ville förklara hur jag enklast löser dessa problem.
Skall också sägas att datorn 3.11 har en mycket liten hårddisk, varför jag vore tacksam om det gick att göra programmen på Win98 datorn.
MVH
MikeSv: Frågor om Delphi
Det jag vet är att det går utmärkt att köra Delphi 3 på Windows 3.x. Däremot kan jag inte svara på om man kan köra program på Windows 3.x som är kompilerade på Win98-plattformen. Någon annan kanske kan svara på det eller så skriver du ett enkelt program själv och sedan testar detta på Windows 3.x.Sv: Frågor om Delphi
Sv: Frågor om Delphi