Hej alla! Borde bara vara att följa detta tycker jag: Nä, riktigt så var det inte... Det var väl just precis det den artikeln fixade? Bara att skippa frågan och enbart skriva CanClose := True; alltså: Kolla här annars: Det var inte meningen att du skulle hålla på med det på arbetstid. Jag har provat dom lösningar som presenteras men det fungerar ändå inte.Min app avslutas inte av Windows
Jag har gjort ett program men har ett litet problem...
Om detta program körs och jag vill avlsuta Windows (XP) så går det inte innan jag avlsutat mitt program.
Jag hade samma problem innan när jag hade Win2k som operativsystem.
Grejen är den att programmet körs i SysTray och det är inte alltid att man tänker på att det är igång men jag vill kunna avsluta Windows ändå.
Är det någon som har en lösning eller kan tala om vad jag har gjort för fel i min applikation?
Ha de
AndersSv: Min app avslutas inte av Windows
http://community.borland.com/article/0,1410,16357,00.htmlSv: Min app avslutas inte av Windows
Du kanske inte förstod min fråga?
Så här menar jag:
Mitt program körs i SysTray och kanske jag inte tänker på att det körs.
Jag bestämmer mig för att avsluta Windows.
Då går det inte att avsluta Windows pga att min program är igång.
Med andra ord det jag vill göra är att kunna avsluta Windows utan att behöva bry mig om att avsluta mitt eget program.
Idag hindrar mitt program Windows från att avslutas (fråga mig inte vaför), så länge mitt program är igång går det alltså inte att avsluta Windows.
Det spelar ingen roll för mitt program om det avslutas eftersom ingen information behöver sparas.
procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
CanClose := true;
end;
eller? Har lite för mycket att göra på jobbet för att härja runt med att avsluta windows o testa..Sv: Min app avslutas inte av Windows
http://groups.google.se/groups?hl=sv&lr=&th=d9a5305c4f3e8fde&seekm=333cb363.5758610%40news.netvision.net.il&frame=offSv: Min app avslutas inte av Windows
Alla exempel kan användas men tyvärr får jag inte det att fungera så som jag vill.
Programmet ska avlsutas utan att jag märker det, typ antivirus eller messenger.
Detta lyckas jag inte med men kommer att försöka igen imorgon.
Jag lägger ut resultatet så fort jag fått det att fungera som jag vill.
Ha de gott!
Gör jag en ny form utan några komponenter så fungerar det men inte när jag använder en komponent som heter CoolTrayIcon.
Vet någon varför?
Anders