Hej! Jag kanske inte förklarade mig tillräckligt noggrant... Har lagt in detta under Tips & tricks (Visa ikon i SysTray), tyvärr i vb kod men kanske kan du göra om det till delphi. Tack Peter!Starta program i "Aktivitetslisten"
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med koden för att automatiskt starta ett program då datorn startas samt att jag vill lägga detta i Aktivitetslisten (System tray).
Det ska inte läggas i Autostart i Startmenyn, med andra ord bara ner direkt i Aktivitetslisten bredvid Windows klockan.
Mvh
AndersSv: Starta program i "Aktivitetslisten"
Om någon känner för att hjälpa mig är ni välkomna att antingen ta kontakt med mig via mail eller via ICQ.
Jag är ganska ny på Delphi och hoppas att ni har överseende med det om nu detta skulle vara en för simpel fråga.
mail: nannor@telia.com
Mvh
AndersSv: Starta program i "Aktivitetslisten"
Koden använder sig av API funktionen Shell_NotifyIcon, kan inte delphi själv men det borde väl gå att anropa API funktioner?Sv: Starta program i "Aktivitetslisten"
Kan själv inte VB men jag har en granne som jobbar med VB och han kan kanske kan hjälpa mig om vi slår våra kloka huvuden ihopa.
För övrigt, ha en bra sommar
Mvh
Anders