Jag hittade nybörjarkursen som är väldigt pedagogiskt skriven och jag kom igång som ett skott. Men.... Hej ja det låter trevligt.. Sven, Du kan hitta verktyg som har gör ungefär samma sak som Databas Desktop här t.e.x TbView:Databas Desktop, kan man ladda ner det ?
När jag kom till:
Nu börjar databas-delen, när du installerade Delphi, så följde även ett väldigt händigt databas-program med, Databas Desktop. Starta upp det, och välj att du vill göra en ny table, denna ska då vara en Paradox 7.
hmm... Delphi som jag installerade földer med som ett gratisprogram med en datatidskrift (DATORmagazin) Men den varianten (6 personal ) földe det inte med någon Databas Desktop...
Hur kommer jag vidare nu ??
Skall genst ge mig ut och söka efter Databas Desktop... Men om det finns någon här som vet nåt får du gärna svara...Sv: Databas Desktop, kan man ladda ner det ?
Nej det är nog så att du inte får tillgång till Data Desktop
med gratisversionen. Eftersom du verkar engagerad skall du
få alla rättigheter av mig.Data Desktop fungerar ungefär som
VisData.exe i Vb , Borland använder Paradox där Ms kör med Access.
En sak som du kommer att komma underfund med är att
Delphi är överlägset Vb i all avseende.
Länge leve Delphi och Borland som bjuder MS motstånd.
mvh
SvenSv: Databas Desktop, kan man ladda ner det ?
Hur får jag det ? Skickar du eller du har så jag kan ladda ner det?
min mailadress är tommy.ljungberg@swipnet.seSv: Databas Desktop, kan man ladda ner det ?
>En sak som du kommer att komma underfund med är att
>Delphi är överlägset Vb i all avseende.
Jag polemiserar ogärna men mer nyanserat är väl att Delphi har sina starka sidor liksom VB mfl också har ;-)
Mvh
XL-DennisSv: Databas Desktop, kan man ladda ner det ?
http://www.torry.net/tools_dbmanagers.htm