Hej ! när jag laddar in en del exempel som jag fått från Delphi-kurs,kommer följande fel: "Error creating form: Invalid stream format" Vilken version av delphi skapade exemplen och vilken version använder du. Versioner äldre än Delphi 4 sparade formulären binärt i delphi 4 och senare versioner kan man välja mellan text/binärt. Altså kan det bli problem om exemplen är sparade i text format och du anväder en version som inte stöder detta. Det finns ett progam som konverterar mellan binärt/text format ...Borland\Delphi\Bin\convert.exe det kanske kan hjälpa dig. Vet inte vilken version som skapade det, kan man se det kanske? Jag använder version 3 pro. Om du öppnar filen Unit1.dfm och kan läsa vad det står så är det en text fil prova att konvertera denna med programmet convert.exe Tack för tipset! nu ordnade det sig.Tänk vad bra med detta forum,ha en bra dag.Felmeddelande vid körning
Om jag försöker köra så kommer felmeddelandet:
Error:(0):RLINK32:Unsupported 16bit resource in file "Unit1.DFM".
Vad kan vara fel?
/oweSv: Felmeddelande vid körning
Sv: Felmeddelande vid körning
/oweSv: Felmeddelande vid körning
Börja med att byta namn på filen Unit1.dfm till Unit1.txt. Sedan startar du programet convert.exe med parametern Unit1.txt.
Exempel på hur du startar convert från tex windows kör dialog.
"C:\Program\Borland\Delphi5\Bin\convert.exe" "C:\test\Unit1.txt"Sv: Felmeddelande vid körning
/owe