Hejsan...Exempel På program som döper Om Mp3 Filer...
Ett program som jag sökt länge efter verkar inte existera så jag tänkte skriva mitt förslag här på pellesoft och hoppas någon nappar på iden...
det är inte det lätaste att skriva...
vilket språk du väljer skriva det i spelar absolut ingen roll för jag är bara ute efter *.exe filen...
Alla mp3 filer "album" jag spar jag på följande sätt:
Skapar En Mapp exempel: "Iron Maiden - The Best Of The Beast (1982)"
I mappen lägger jag in alla låtar enligt detta system: 01 - Best Of The Beast osv...
detta fungerar mycket bra det enda problemet är att det ser mycket fult ut i winamp spelista.. för att varje låt ska se bra ut där måste jag för hand gå in och editera id3tagarna "Artist", "Låtnamn"....
Ett program där den själv fattar att allt efter "01 -" är låtnamnet och skriver in i varje fil låt namnet och i en textbox får man välja "artist Namn" innan man trycker på exempel vis &Döp Om....
¨Vad tycker du om förslaget självklart kan man lägga till andra id3tag textboxar exempel Comments, Musik Typ etc...
Om nu någon orkar skriva detta så skulle jag vara oerhört tacksam för ett mail till Mikael_Jakobsson@home.se
/Mikael Jakobsson
Skrev detta även i Visual Basic Allmänt hoppas ingen tar illa upp att jag skriver det här också..