Jag har gjort ett VB-program mot Access2000 som funkar hos mig. När exefilen körs på en annan dator kommer felmeddelandet Prova att byta till OLE DB Provider istället för ODBC. Testa detta. Då får jag på min dator felmeddelandet Testa att lägga på MDAC 2.6+ eller installera access. Låter som om drivern inte är helt frisk, alternativt inte finns på plats. Enligt uppgift skall Access vara installerad. En dum fråga - men vad är och hur får jag tag på MDAC 2.6+? Jag föreslår att du gör en Windows Update på den datorn och tittar om Microsoft Jet 4.0 finns med som uppdatering. Om den finns installera detta om inte gå in på denna address http://support.microsoft.com/?KBID=282010 och leta reda på rätt version beroende på vilket operativ maskinen kör. Jag har nu installerat både MDAC och Jet 4 men det blir fortfarande samma felmeddelande. Hej, Det händer inget när jag klickar på Start Tracing Now. Vad är det som skall ske?Felmeddelande
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry
key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5c0 Thread 0x484 DBC 0x1616464 Jet'
Är det då en annan version av Access installerad eller är det någon fil som saknas?
Jag använder connectionraden
conn.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & App.Path & "\VmplatserAccess.mdb ;uid=Admin"Sv: Felmeddelande
conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & App.Path & "\VmplatserAccess.mdb ;uid=Admin;"Sv: Felmeddelande
Det går inte att hitta installerat ISAMSv: Felmeddelande
Sv: Felmeddelande
Vad finns mer att göra?Sv: Felmeddelande
Kan du applicera VB6 SP5 samt gör en ODBC Trace och se vad du hittar.
ODBC Trace:en finns i Kontrollpanelen.
mvh
NickSv: Felmeddelande