Hej. Jag har just ominstallerat windows xp och gjort alla säkerhetsuppdateringar som nu finns på windows update. När jag nu också installerat "Internet Information Services" och grejat lite med en gästbok får jag detta felmedelande när jag försöker lägga till i gästboken Ehh, vart gör man det? :s Jag hittade och fick det att funka. Tack :) Men hur kommer det sig att det blev på detta sätt. Jag har aldrig behövt göra sådär förut, blir min dator nu lättare att "hacka" när man gjort detta? Om du skapar databasen i katalogen brukar du få rätt rättigheter. Om du flyttar filen behåller den sina rättigheter. Det skumma är att det har blivit likadant på alla mina andra mappar i wwwrooten.Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskyddat.?
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskyddat.
Jag har gjort precis som då jag ominstallerat windows tusen gånger förut och har aldrig råkat ut för detta innan. Det går att loopa ut info ur databasen (acces) som vanligt och lösningen funkar perfekt då jag testat den på mitt loopiakonto. Finns det någon inställning eller så som jag måste ändra i windows eller IIS? Kan det ha att göra med de nya säkerhetsuppdateringarna från windows uppdate? Snälla hjälp!
Mvh//RobertSv: Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskydd
Hej
Du måste ge IUSR_nn skrivrättigheter på mappen.
Stäng av förenklad fildelning så kommer du åt säkerhetsfliken och att ställa in rättigheterna.
//Anna-KarinSv: Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskydd
Sv: Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskydd