Jag harproblem med denna SQL. Fungerar kanon i QA men jag får error i Access: Du måste ha parenteser om den ena joinen. Access kräver lite parenteser, borde bli såhär: Nya problem. Det som är lustigt, är att det kan fungera en liten stund, sedan kommer errot.SQL från SQL Server fungerar inte i Access.
"Syntaxfel operator saknas i frågeutrycket k.kat_ID=s.kategori inner join t_album as a on s.album = a.CD_ID"
<code>
SELECT s.ArrNo,
s.songtitel as Sångtitel, s.verknr,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC) AS Författare,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY for_id ASC) ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC) AS Författare2,
(SELECT TOP 1 namn FROM t_songforfattare INNER JOIN t_forfattare ON t_songforfattare.for_id = t_forfattare.for_id WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo AND t_songforfattare.for_id > (SELECT TOP 1 for_id FROM t_songforfattare WHERE ArrNo = s.ArrNo ORDER BY for_id ASC) ORDER BY t_songforfattare.for_id ASC)) AS Författare3,
k.Kategori,
a.Album,
s.Stim,
s.Hide,
s.Anteck
FROM t_Kategori AS k
INNER JOIN t_songtitlar AS s
ON k.Kat_Id = s.Kategori
INNER JOIN t_Album AS a
ON s.Album = a.CD_ID
</code>
Några ideer?
[redigerat]
Jag vet nu att det är nedanstående rad som det blir fel på:
<code>
INNER JOIN t_Album
ON t_SongTitlar.Album = t_Album.CD_ID
</code>
Hur avhjälper jag det??Sv: SQL från SQL Server fungerar inte i Access.
I Access kan de inte komma eftervarandra utan du måste tala om för Access i vilken ordning den ska göra inner join
FROM (tabellnamn inner join tabellnamn on fält = fält) Inner join tabellnamn
on fält = fält...Sv: SQL från SQL Server fungerar inte i Access.
FROM (t_Kategori AS k
INNER JOIN t_songtitlar AS s
ON k.Kat_Id = s.Kategori)
INNER JOIN t_Album AS a
ON s.Album = a.CD_ID
/JohanSv: SQL från SQL Server fungerar inte i Access.
Först så fungerade det kanonbra, men sen får jag ett error:
"Det går inte att retunera mer än en post från denna underfråga".
Några förslag?Sv: SQL från SQL Server fungerar inte i Access.
Ingen som har några tips?