Har ett projekt som idag ligger i en databas (kcenter), nu skall den applikation som går mot den databasen uppdateras, med utökade fält, nya tabeller mm Förlåt. Problemet är att jag skall utöka den nya databasen med nya tabeller, samt att tabellstruktur på en del befintliga tabeller skall ändrasTips för att flytta data mellan två db (SQL Server)
Det som jag har i tanken är att helt enkelt kopiera databasen till en ny databas (kcenter2) sedan göra de förändringar som behövs för att utöka fälten mm.
Därefter är min tanke att tömma den nya databasen på all data och sedan importera det befintliga datat från den första db.
Sedan kommer väl egentligen min fråga:
Hur skall jag på ett enkelt sätt kunna överföra all data från den första till den nya databasen, så att den behåller alla värden som ligger i den första.
/UffeSv: Tips för att flytta data mellan två db (SQL Server)
Svara
Sv: Tips för att flytta data mellan två db (SQL Server)
Glömde säga att databaserna ligger på samma SQLServer.Sv: Tips för att flytta data mellan två db (SQL Server)
Den egentliga frågan är hur att lyfta befintligt data i db1 till db2 (som ligger på samma SQLserver, utan att jag får korrupt data (vill ha alla fälts data exakt som dom ser ut från db1). Detta för att db1 kommer att vara i drift tills den nya versionen skall driftsättas.
När den nya skall driftsättas måste all data kopieras till den nya databasen, för att sedan kunna kompletteras med ny information i de nya fälten/tabellerna.