Hej, har stött på ett problem!! Du missade nog sql-frågan... Hur ser koden ut där det blir fel?Sql sats fungerar i Access SQL-editor men ej i VB6 med ADO 2.7
Har en stor SQL-sats som emulerar en full join i access genom att köra både en left och en right join på samma tabeller och sist köra union på resultaten, har satt samman denna fråga i MS Access sqleditor och den fungerar där precis som jag vill ha den.
Problemet nu är att när jag kör denna fråga i VB6 tillsammans med ADO 2.7 med commandot conn.execute(sqlText) så verkar allting fungera korrekt men när jag försöker accessa ngt. fält i recordsetet så får jag felmedelandet: "Method 'Item' of object 'Fields' failed" och jag kan inte förstå vad som går snett.
Är det ngn som har en aning om vad det kan vara vore det väldigt snällt om ni vill ehjälpa mig, skriver ut sqlfrågan nedan. Jag vet att den är lång och kanske inte världens effektivaste... men den fungerar i alla fall i access...Sv: Sql sats fungerar i Access SQL-editor men ej i VB6 med ADO 2.7
/Johan