Hej nu skall du få en dum motfråga. Om det alltid är 999, varför över huvudtaget lagra detta i databasen då? ;-) Det är så att följesedelsnummret är 5 siffror, men bara de 3 första är samma varje gång och jag måste ha med hela följesedelsnummret. Sen vill jag även veta om hur man gör Som du förstår av din fråga så skulle jag kunna svara på massor av sätt:Fältfråga
Jag har gjort en tabell med olika fältnamn varav ett är följesedel. I följesedel vill jag att det automatiskt ska fyllas i 999 så att jag sen bara ska behöva fylla i yttligare 2 siffror eftersom de 3 första siffrorna alltid är samma.Sv: Fältfråga
/PelleSv: Fältfråga
Sv: Fältfråga
1. När du registrerar din artikel så börjar du med att skriva text1.text = "999" vilket medför att dessa siffror visas varje gång du adderar.
2. Du kan när du sparar artikeln skriva rst.fields("fsednr") = "999" & text1.text
3. Det skrämmer mig dock att du bara använder 2 siffror = 01 - 99, kan det inte bli fler följesedlar än så?
Hoppas du förstår att jag behöver mer information för att hjälpa till - det är lite svårt att gissa sig fram till vad du skall lägga det.
Hälsningar
/Pelle