Jag har ett problem, när jag kopierar t ex en SQL Server databas till en annan SQL Server så kommer ej t ex Identity Seeds eller Default values som är satta i tabellerna med. Vilket sätt kopierar du databasen på? Har du kollat min artikel i ämnet, finns här på Pellesoft. Jo nu har jag kollat in den...men det känns lite overkill kanske. Exporten kopierar endast data, med datatypsdefinition, och sedan 'klistrar den in' datan i tabellerna på den andra databasen, och om tabellen/erna inte redan existerar där så skapas de först enligt de datatypsdefinitioner som gäller för datan som exporteras. Den kopierar dock inte hela tabelldefinitionen med constraints etc, eftersom det ju inte är säkert att detta gäller i den andra databasen. Ja det kan vara min lösning....men det skulle vara bekvämt om man skulle kunna flytta direkt med alla definitioner...Men som sagt allt skall inte vara en dans på rosor.Copy Databas
Är det någon som har en lösning på detta...borde gå men hur?
::: MrWeilandSv: Copy Databas
Sv: Copy Databas
Som jag gör när jag kopierar db är följande:
Höger klick db
Väljer sen export data
Sen använder jag wizard och väljer vilka tabeller som skall med, tycker det borde göra en kopia av befintliga db, men nej.
Allt ligger på samma nätverk..
::: MrWeilandSv: Copy Databas
Om du inte vill flytta hela databasen med alla objekt och all data (vilket beskrivs i min artikel) så föreslår jag isf att du först scriptar tabelldefinitionen på den tabell du vill flytta, och efter att ha skapat denna på den mottagande databasen så kopierar du datan.Sv: Copy Databas
Tack iaf för hjälpen--har skrivit ut din artikel kan vara bra att använda någon gång :)