SQL Server 2000 SP3a Det finns ett verktyg till SQL-servern (som installeras med servern) som heter Profiler som kan logga alla SQL-kommandon som körs. Då kan du ju se om det är något speciellt program som "spammar" SQL-servern med frågor. Tack, kollar efter helgen, nu är veckan äntligen slut! Jag skulle själv behöva hålla lite bättre koll på vad som händer på min SQL-server. Hittade precis en databas som jag inte trodde använts på ett år, som innehöll 1.3 miljoner poster. Det visade sig att en tjänst hade skapat loggat till databasen och skapat poster nästan varje sekund under många månaders tid :-) Hittade en statstik fråga som använde en tabell som inte var optimerad i indexen. Den låg och tog väldigt mycket kräm, när vi tog bort den loggningen från ASP-sidan så ligger nu SQLservern på låga 5%.SQL Server tar mycket processorkraft
Win 2003 Server, PIII 450, 256MB Ram
Har upptäckt att SQL Servern ligger och tar massor med kraft ur burken. Den ligger och tar runt 80-95% av processorkraften när jag tittar i Task Manager.
Kan man med hjälp av Performance Monitor mäta vad som egentligen är "felet" till varför den tar så mycket kraft? Eller finns det något annat verktyg som man kan logga och se varför SQL Servern tar så mycket kraft av processorn?
MVH/UffeSv: SQL Server tar mycket processorkraft
Sv: SQL Server tar mycket processorkraft
Tack för tipset om Profiler!