Är det möjligt att göra en transaction i MySQL. Jag har inte lyckats, finns det inställningar som i MySQL som i så fall begränsar sådana möjligheter. Vad jag vet finns inte transaktioner i MySQL. Jag läste på deras hemsida för ett tag sen om att det ska komma i nästa version och då bara i corporate edition (den du betalar för). --------------------- Tack för era inlägg det verkar som jag får ge mig på administratören för det webbhotell jag ligger på.Transaction i MySQL
Är det möjligt att skapa lagrade procedurer i MySQL? Sv: Transaction i MySQL
Det samma gäller Stored Procedures.
//Mikael SandSv: Transaction i MySQL
MySQL Standard includes the standard MySQL storage engines and the InnoDB storage engine. InnoDB is a transaction-safe, ACID-compliant storage engine with commit, rollback, crash recovery and row-level locking capabilities. This version is for users who want the high-performance MySQL database with full transaction support. MySQL Standard is licensed under the GPL. MySQL Pro is the commercially-licensed version of the server with the same feature-set.
---------------------
SP och Triggers skall komma i Version 5.0 som finns ute som Alpha version.
Så efter version 5.0 så verkar äntligen MySQL ha de funktioner som man behöver och tillsammans med LIMIT (som måste vara världens bästa funktion) så kanske man skall fundera på att byta ut MS SQL Server, iallafall till nästa version kommer, sen får man väl byta tillbaka.
Men jag hoppas verkligen att MS implementer LIMIT/ROWNUM i MS SQL Server, har saknat den funktionen MÅNGA GÅNGER...
- magnusSv: Transaction i MySQL
Johan