Hej Har du access installerat på maskinen? Har för mig att jag kunde köra kopplingarna förut utan att ha access installerat bara drivern var installerad men efter sp1 var jag tvungen att ha access installerat. Hej Kan du skapa en user DSN från severn till databasen via "administrativa tool"-> "datasources" och få den att funka? Hej Nja jag tänkte mest på ifall det gick eller ej eller om du får driverfel aven då. HejWin2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Jag kör en w2kserver som iis maskin, nu så skulle jag säkerhetspatcha den så var jag tvungen att installera Sp1. När det var färdigt kunde jag inte komma åt mina odbc koplingar som låg mot en w98 maskin i näverket ( Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att öppna filen '(okänt)'. Den är antingen låst av annan användare eller måste du ha behörighet att läsa den. ) Jag läste på M$S sida men där stod inget alls om detta felet. (det funka perfekt innan sp1). Jag testa även en w2kpro maskin och gjorde samma sak in med sp1 samma fel, på w2kpro maskinen installera jag även alla andra patchar upgraderingar som MS hade(sp2 mm) men inget hjälpte. Det enda som hjälpte var att avinstallera Sp1 i från servern då funkar allt igen. Förutom att man märker en STOR prestanda förlust när servern behandlar .ASP filer. Nån som har råkat ut för samma sak? Eller nån som vill testa om dom får samma sak i deras nät? Sv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Leif P Sv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Båda maskinerna hade access installerat sedan tidigare.
Det verkar som det är ett behörighets fel på nåt sätt, eftersom det funkar lokalt med odbc men inte via nätverket.
Jag har varit inne i regedt32 och kollat på odbc och behörighet men det ser likadant ut som den maskinen som inte har sp insatllerat och fungerar. Nån som har några ideer ?????
/Jonber Sv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Leif PSv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
jag vet int eom en user dsn hade funkat kan ju inte testa den via "webläsaren". Jag har hört att fler folk har hat problem med att få odbc att fungera efter installerat Sp
/Jonber Sv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Sån info kan vara värdefull när man felsöker.
Leif PSv: Win2k-server, Sp1, Odbc-error, Fel på M$S SP?, Bara bekymer
Jag kanske varit lite otydlig innan, Innan jag installera SP1 så funka Alla odbc koplingar, efter jag installerat funka inte dom odbc koplingar som peka mot en databas som låg på en annan maskin i nätverket, däremot funka det om man peka den mot en databas som låg på samma maskin som odbc kopling fanns på.
kanske tydligare kanske inte :)
/Jonber