Har en databas i sql server där jag behöver göra om tabellerna till Access istället. Kan man få över tabellstrukturerna till Access eller måste jag skapa nya ifrån grunden där? Själv använder jag MS SQL 7. Där finns det coolaste verktyg jag någonsin sett i såna här sammanhang nämligen "Import and Export data". Om du har tillgång till det verktyget är din överflyttning gjord på nolltid. Om du har Sql Server 7 eller ännu hellre Sql Server 2000 anväder du "Import and Export data", precis som Janne skriver. Det du ska tänka på är att du ska vara noga att titta på konverteringarna mellan datatyper så att det blir rätt. Alternativt kan du få göra en del handpåläggning efteråt i Access. Du kan även välja att spara det som ett DTS-paket så att du kan köra exakt samma export vid flera tillfällen senare. Det som kan strula vid konverteringar är bland annat Identity/Räknare fält och om du har default värden som lagras autmatiskt vid ny postsql server --> Access ?
Sv: sql server --> Access ?
/JanneSv: sql server --> Access ?
Men som sagt - det är mycket enkelt att exportera tabeller och data, även till andra databaser eller andra format.
/PeterSv: sql server --> Access ?