Vilket argument skall jag använda för att stänga av påloggningsrutan till en AS400 när jag gör ett anrop med Client Access ODBC Driver? Hej! Hur ser koden som anropar ODBC länken ut? Använder du DAO eller ADO? Hej! Hej!Client Access ODBC Driver. Keyword som hoppar över sign-on-prompten?
Jag hittar inget lämpligt på länken "http://as400bks.rochester.ibm.com/iseries/v5r2/ic2924/index.htm?info/rzaik/rzaik678.htm".
Jag har version 8 av drivrutinen, finns det någon senare med rätt funktionalitet? Jag har fått uppgift om att detta skall gå.
mvh jonasSv: Client Access ODBC Driver. Keyword som hoppar över sign-on-prompten?
När du skapar ODBC-kopplingen kan du ställa in att den skall skicka med ett visst användarnamn och lösenord varje gång en ny uppkoppling görs.
Jag skickar dock även med användarnamn (UID) och password (PWD) i connectionsträngen, på samma sätt som angivits i länken du bifogade.
Kan återkomma imorgon förmiddag med connectionsträng samt exakt vilka inställningar du behöver ändra.
/MattiasSv: Client Access ODBC Driver. Keyword som hoppar över sign-on-prompten?
Sv: Client Access ODBC Driver. Keyword som hoppar över sign-on-prompten?
Jag har varit borta ett tag men skicka gärna uppgifterna!
mvh jonasSv: Client Access ODBC Driver. Keyword som hoppar över sign-on-prompten?
Jag kör ODBC samt anger användarnamn och lösenord som parameter:
DSN=" & Dsn & ";DBQ=" & DatabaseName & ";UID=" & UserName & ";PWD=" & Password & ";"
Gå sen in under ODBC-kopplingens konfiguration, välj "Connection options" under fliken "General".
Välj alternativet "Use default user ID, promt as needed", ange ditt användarnamn i rutan.
Använder dock en gammal version av Client Access (v. 4 r.4) så jag kan inte garrantera att det fungerar med senare versioner.
Mattias