Jag har en tabell i Access. Jag tilldelar ett rcordset data ur tabellen sorterade efter storlek på en kolumn. Därefter önskar jag "droppa" tabellen och "createa" en ny tabell med samma namn som den jag droppade. I den nya tabellen vill jag skriva de fyra första posterna i mitt recordset. Mitt problem är att den gamla tabellen tas inte bort utan den fylls istället på med fyra nya poster. Går det inte att dropa en tabell när man tilldelat dess data till ett recordset? Hur skall man göra? varför skulle du vilja göra det ??? Min fråga gäller klart du kan droppa den ... men du måste kära recordsette disconnected så du inte har en koppling till den ... Jag är lite okunig om DELETE FROM kan du ge en fullständig sats hur man tar bort alla poster?drop och create
Sv: drop och create
Är det inte enklare att köra delete from tabell på alla poster och sedan fylla den igen med de fyra översta ??? Sv: drop och create
Går det inte att droppa en tabell när man tilldelat dess data till ett recordset? För mig försvinner den inte.Sv: drop och create
men som du förklarar det kommer det npg rent prestanda mässigt att gå snabbare att göra en DELETE FROM .. Sv: drop och create
Sv: drop och create
tror att access skiljer sig lite från sql server, men iaf ..
<code>
DELETE FROM tblUsers
el (som jag tror access behöver)
DELETE * FROM tblUsers
</code>