Förutsättningar ....... Om det här handlar om att du ska göra programmering i .net så borde du lämpligtvis satsa på en .net drivis, t.ex. www.bytefx.net Mmm ... har väl tänkt i dom banorna .... å även testat bytefx som jag inte fick att funka, däremot Cores .Net koppling funka bra men den kräver licens .......... den har även en hel del snygga funktioner som gör det enkelt att manipulera databasen direkt i vb.net ....... Hm... Då vet jag inte vad du hittat på ;) bytefx-saken kör jag t.o.m i produktion, och den har inte ställt till det en enda gång ;) Ja du ... är ju ingen klippa på .net ... men hur jag än gjorde fick jag inte bytefx att koppla till databasen. Är till 99,99% säker på att du misslyckats med connectionstringen... ;) Har använt precis just den stringen utan framgång .... testade igen för säkerhets skull men icke.Val av connectiontyp till MySQL !?
En Win2003 Server med MySQL.
En databas med 30-40 tabeller där den största har 20 kolumner med max 2000 poster.
15-20 användare med minst ett anrop i minuten per användare.
Frågan är om en Native .NET anslutning som ansluter genom färre lager är att föredra
än den enklare myODBC som har fler lager ...
Med tanke på storleken eller småheten på databasen, skjuter man för högt med en .NET anslutning, eller kanske en myODBC räcker gott och väl !?
Nån som känner sig säker på området vilket jag inte är ........ !?Sv: Val av connectiontyp till MySQL !?
Sv: Val av connectiontyp till MySQL !?
Notis.... om någon mer är nyfis på Bytefx så finns den på www.bytefx.com... inte .netSv: Val av connectiontyp till MySQL !?
Sv: Val av connectiontyp till MySQL !?
Med Core funka det direkt + att den hade tydligt bättre gränssnitt med menyer för alla inställningar.
Hade ju hellre valt Bytefx då den är kostnadsfri samt att det är den som MySQL tar in som sin standardkoppling mot .NET ... men men, kan jag inte få den att funka så ....... :o(Sv: Val av connectiontyp till MySQL !?
Öppna dokumentationen (under startmenyn) för bytefx-saken. I den gör följande:
Öppna "ByteFX.Data.MySqlClient"
Öppna "MySqlConnection Class"
Öppna "Properties"
Öppna "ConnectionString Property"
Där har du en massa info om connectionstringen ;)Sv: Val av connectiontyp till MySQL !?
I Core kan man direkt se om connection är ok ... kommer att köra på Core då den funkar + att den har bättre gränssnitt samt att Bytefx kommer att byta namespace när den läggs upp hos mysql .... mysql själva rekommendera att man inte använder bytefx tills den nya kommer ut .......