Jag törs knappt skriva här bland alla knivskarpa hjärnor och visa min egen kompetens, men jag blir tokig utan hjälp... Vet inte vad jag gjorde, för jag klickade och kryssade förtvivlat på allt rutor och alternativ som dök upp efter din beskrivning. Men vad det än var så hjälpte det. Ett otroligt stort tack till dig. En stjärna på hösthimlenW2000 och XP???
När jag IGÅR hade windows 2000 instalerat så funkade allt utan problem. Idag så körde jag in XP. Hade Xp för ett tag sedan men gav upp p g a just detta. Felet är följande.
Feltyp:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Det går inte att ta bort data från angivna tabeller.
/online/online.asp, line 99
Har kikat runt på pelle och gjort vad jag hittat för förslag. Nu sa någon att jag inte har rätt rättigheter på mappen eller databasen. Jaha, så då ska jag högerklicka och välja säkerhet ( http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp ) Men jag har inget sådant att välja på. För mig dyker det upp en anpassa istället..... Vore inte datorn dyr skulle jag hiva ut den genom fönstret. Allt funkar ju kanon med W2k. Kruxet är att W2k känns lite omdern nu och jag vill ha XP. SNÄLLA HJÄLP MIG?!?!?!?! Först, vad kan det vara för knas? Sedan, om det är rättighetrena som spökar, vad göra???
/PeterSv: W2000 och XP???
/Peter