Hej hej Hej Emma! Tack för hjälpen. Hittade en klasskatalog på Suns hemsida som fungerade finfint men länken jag fick verkade vara väldigt användbar ändå också undrar de varför folk säger att java är längsamt ... Jag vet.. men eftersom jag vill lära mig SQL databas och Java tyckte jag att jag lika gärna kunde göra så här.. det kan ju inte bli krångligare, eller hur? =)JDBC + ODBC
Jag håller på att lära mig att kommunicera med en lokal SQL-server. Mitt problem är att jag inte kan hitta någon JDBC-brygga av typ 1 (dvs. en JDBC-ODBC brygga. Anledningen att jag behöver den här är att jag redan har en Java-applikation som jag använt för att kommunicera med en MySQL-databas och denna ska nu bytas till en SQL-databas.
Allt är fortfarande på teststadiet, men nu behöver jag verkligen en vettig driver. Gärna gratis eftersom det som sagt än så länge bara är test som gäller.
//EmmaSv: JDBC + ODBC
Har du kikat på FreeJOB?
FreeJOB
http://sourceforge.net/projects/freejob/
Lycka till och lev väl,
Tom S.Sv: JDBC + ODBC
//Emma - =)Sv: JDBC + ODBC
om du är tvungen att brygga native providers med mellan steg blir det ju direkt långsammare än om du går mot providern direkt ..
Lite som att använda ODBC med ADO... Sv: JDBC + ODBC
//Emma - ständig optimist