Har inte jobbat med DateDiff i querys förut och får nu en mindre hjärnblödning då jag inte lyckas få till det .... har provat de flesta varianterna via tips på nätet men utan framgång ... nån som vet ? Vill du ha ut enbart dagens poster? Just precis ... dagens poster gäller .... Löste det ........... suckDateDiff utan framgång ........
<code>
Dim myFcommand As Odbc.OdbcCommand = New Odbc.OdbcCommand("SELECT psl.idPSL, psl.Serviceattributes, trp.Descr FROM psl " & _
"INNER JOIN trp ON(psl.CodeFTY = trp.CodeFTY) " & _
"WHERE CustNo = '" & CStr(myKund) & _
"' AND DateDiff('d',cr_time_as," & Now() & ")= 0 AND codePSS <> 'D'", mainF.myFcon)
</code>
Nämnas kan att 'cr_time_as' är formaterad som sträng
i accessdatabasen, tex. "2003-01-22 13:44:20"Sv: DateDiff utan framgång ........
Har du verkligen datumfältet som ett textfält? Är det inte datum?Sv:DateDiff utan framgång ........
Jo fältet är string-format enl. exemplet och det är en tabell i en inköpt applikation som jag jobbar emot så jag kan inte påverka fält-typen.Sv: DateDiff utan framgång ........
Man ska inte utgå ifrån att andra skapar databaser så logiskt som kan kan tro ...
Referensen "CodeFTY" i en tabell ... kallar dom "Code" i källtabellen ........ om bara felmeddeleandet varit att .net inte hittar tabellen, men så var icke fallet .... nu funkar det ialla fall ...... :o)