Hej, Nej, det finns inget liknande i Access. Freetext-funktionen är en utökning av T-SQL och använder Microsoft Full-Text Search, vilket är en tilläggskomponent i SQL Server. Den använder i sin tur Microsoft Search (som även används av den lokala indexerings- och söktjänsten som finns lokalt på alla Windows-maskiner) för att indexera och söka i binär data. okej, men den här tilllägskomponenten finns inte i SQL7 eller har jag fel. Jodå, det gör den. Den måste dock installeras separat (gäller dessutom för SQL Server 2000 också). Njaej, vad exakt söker du? Allmänn info om Full-Text Search (ganska mycket att läsa) eller nån specifik fråga? Jag vet tyvärr inga specifika länkar eftersom jag personligen inte använder FTS, men det finns ju om inte annat i Books Online (engelska då tyvärr). http://msdn.microsoft.com/library/en-us/acdata/ac_8_qd_15_3rqg.asp tack för hjälpen. Custom setup, kryssa i freetext/fulltext ursäkta men jag är nybörjare här =) Ja det är vid installationen. (cd)freetext funktionen
har fråga ang. freetext tjänsten som finns i sql2000 finns det nått liknande i access eller finns det bara i sql2000?
För det blir billigare om man har ett webhotel utan sqldatabas...
jag vet inte hur det är med mysql...jag är tacksamm för alla svar o tipps o synpunkter...Sv: freetext funktionen
Sv:freetext funktionen
Sv: freetext funktionen
Sv: freetext funktionen
Sv:freetext funktionen
du säger "Jodå, det gör den. Den måste dock installeras separat (gäller dessutom för SQL Server 2000 också)."
var kan man hitta/ladda det är det gratis eller är det ett tillägg som man måste betala för?
jag har sql7 just nu Sv: freetext funktionen
Struligt i XP, lättare att få att funka på en server.
Finns info på google om hur man gör i XP
/mickeSv:freetext funktionen
så om du kan säga var custom setup kan hittas? menar du i instalations skivan?
en annan fråga oxå vilken server är bäst att använda jag kör just nu xp pro.Sv: freetext funktionen
Bästa server är ju inte XP, för XP är ingen server. Det beror på vad du skall ha den till.
/micke