Varför får jag detta fel då vi försöker connecta till en mssql server? Du har väl inte skapat ett login i SQL Server för användaren 'silverplanet'? Tja... Vart ställer man in det? Öppna Enterprise Manager. OK, så silverplanet är alltså en SQL användare, och inte ett NT-konto som fått loginrättigheter i SQL Server? Som Rickard frågade, är din SQL Server inställd på att köra Mixed Mode security? Hur ser din connectionstring ut? Tack fungerar nu..nån som har nån erfarenhet av att importera en mysql databas? Störst är typerna char och varchar som kan vara upp till 8000 tecken eftersom det är största pagesize i sql7 har jag för mej..Trusted SQL Server Connection?
Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user 'silverplanet'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
*Joel!*Sv: Trusted SQL Server Connection?
Sv: Trusted SQL Server Connection?
För du anger anv id och lösen i din connectionstring? Annars låter det som om du kör Nätverksverifiering av anv i odbcn och inte sql. Går det när du kör på sa eller är det inte din sql?
Du måste också ställa på sqlservern att du vill använda både sql och nätverksverifiering. Märkte att servicepack 3 var jäkligt snabb på att ändra det om man bara tryckte igenom och inte var uppmärksam.
Mvh
RickardSv: Trusted SQL Server Connection?
sa-användaren fungerar inte heller, ja min sql-server
Klicka dig ner i trädet till Sqlservern (Nivån under servergroups)
Högerklicka och properties, fliken security eller nåt sånt.
Där ska man kunna klicka i det. Kör 2000 nu så jag kan inte titta exakt men det är inte så svårt att se när man väl är där. Du ställer minnes utnyttjande från samma properties ruta om du sett den nån gång.
Lycka Till!
Mvh
RickardSv: Trusted SQL Server Connection?
Sv: Trusted SQL Server Connection?
vad är största datatyp i mssql?
men behöver du ännu större finns det text och image eller sk BLOB som kan lagra upp till 2gb binär eller text. fast då lagras datat över flera pages på 8000b vardera och nån slags pekare håller rätt på vilken page det fortsätter på. Inte så bra på det där men det funkar bevisligen om man kastar in lite skit på ett sånt fält.
Vet inget om mysql. Har dock gjort en som med sybase en gång via BCP bulk copy program. Fast det är lite klur och kräver en massa mallfiler..
Lycka till!