Jag har problem med att när jag ska kontakta min SQL från en lösenordsskyddad katalog så får jag felmeddelande; Använder du SQL Server inloggning eller integrerad (Win NT användare alltså) säkerhet? Om du använder integrerad säkerhet så är det inte så konstigt, eftersom den kor som den användare som loggat in i katalogen. Om inte den användaren finns upplagd i SQL Server så... Hej Christoffer. Vilken användare är det som är skapad i SQL Server då? Eftersom det fungerar när du kör från icke-lösenordsskyddade kataloger men inte från de som är skyddade, så antar jag att det inte är samma användare som kör från den lösenordsskyddade. Det är en extra användare skapad för den lösenordsskyddade katalogen. Vad tror du om den extra DSN? Jo, det vore nog en idé att försöka med det. Hur ser det ut i din connection-string? Anger du där vilken användare som ska öppna anslutningen? Då borde det inte behövas ytterligare en DSN, men ett försök är ju lika bra. Jag brukar dock aldrig använda DSN, utan brukar skapa connectionsträngen i koden DSN-less. Därför anger jag alltid användare. Jag har uppdaterat i min asp-kod och lagt till den nya användaren istället. Ska se om det fungerar...SQL från lösenordsskyddad katalog??
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80004005'
[DBNMPNTW]ConnectionOpen (CreateFile()).
men när jag kontaktar den från en av mina andra kataloger som inte är lösenordsskyddad så går det alldeles utmärkt.
Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta?
Tack på förhand
/HenrikSv: SQL från lösenordsskyddad katalog??
Sv: SQL från lösenordsskyddad katalog??
Det är en integrerad inloggning, dvs inget passwordscript, utan direkt på servern. Användaren är skapad i SQL dessutom.
Kör med W2000, SQL7.0 och med ODBC, ska man lägga till ett DSN till för den lösenordsskyddade katalogen?
/Henke
PS. Tack för ett snabbt svar! DS.Sv: SQL från lösenordsskyddad katalog??
Dessutom såg jag att du använde Named Pipes för att ansluta dig till SQL Servern. Finns det nån orsak? Annars föreslår jag att du ändrar till TCP/IP. Löser antagligen inte det här, men ändå.
Finns denna speciella användaren (för den lösenordsskyddade katalogen) upplagd även som login i SQL Server? Isf, finns det en user för det loginet i den aktuella databasen?Sv: SQL från lösenordsskyddad katalog??