Ngn som kan ge mig förslag eller en Hint om hur jag löser detta på ett smidigast och snyggt sätt? Vad är det du vill göra? Okej, såhär.. Vet inte om dethär är en lösning som är tillämplig i ditt fall. Vad är problemet egentligen? Att hämta vilka radioknappar som ska visas för en viss fråga?Radioknappar i DBn
på min sida skall jag läsa in ett "frågeformulär" från en Databas.. Vissa av frågorna är Ja/NEJ frågor (kryssrutor) medans vissa är flervalsfrågor (radioknappar).. Kryssfrågorna är ju enkla. Men hur grupperar jag ihop mina radioknappar?
de bör ju kunna ligga huller om buller i databasen, men grupperas när jag skriver ut dem. Måste jag ha en separat ID för dem som är lika för alla delfrågorna?Sv: Radioknappar i DBn
Förtydliga dig, så kan vi nog hjälpa.
//Mikael SandSv:Radioknappar i DBn
Man skall kunna skapa ett frågeformulär dynamiskt och där välja om man vill ha kryssruta eller radioknapp framför frågan...
När de som ska kryssa i frågeformuläret loggar in skall dessa frågor radas upp.. radioknapparna måste således grupperas..
Detta är en förenklad version.. svårt att med under 43247866552 ord beskriva vad jag ska göra eg :)Sv: Radioknappar i DBn
Jag har löst ett liknande problem på följande sätt.
Har skapat rektangel med färgad bakgrund i vilken jag placerat ut knappar och kryssrytor och även andra kontroller. Samtliga sammanhörande contoller har jag givit samma märke (Tagnamn).
När jag sedan önskat visa ett givet frågeformulär, så döljer jag alla andra kontoller utom de som är aktuella i min(mina) rektangel och lägger ut "rektangeln" över övrigt (dolt) i mitt formulär.
Är det kanske en lösning i ditt fall?
/HarrySv: Radioknappar i DBn