Det känns bara som den pagin är att slänga, fungerar inte. Vad är det för databas och vad skickar du in för siffra, har du ändrat connectionsträng? osv, osv. Jag har 3 tabeller i databasen.Konstigt fel uppstår i min pagin kod efter uppdatering av databas.
jag ladda upp en databas (uppdatering)
Uppdateringen bestod av
radera_guestbook
det var det ända uppdateringen. Men nu funkar inte pagin koden.
Och tabellen som pagin kör med har inte ändrats eller uppdaterats ändå får jag felmedelande på felmedelande på samma kod.
koden är.
<code>
RecSet.AbsolutePage = sida
</code>
(rad 62) får då felmedelandet:
<code>
ADODB.Recordset error '800a0bcd'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.
/dreamweaver/1024-768/user/guestbok/guestbok.asp, line 62
</code>
Och på rad 62 är det
koden.
<code>
RecSet.AbsolutePage = sida
</code>
Någon som kan säga vad som hänt?
Varför har det funkat och nu fungera det inte alls någon?Sv: Konstigt fel uppstår i min pagin kod efter uppdatering av databas.
Sv:Konstigt fel uppstår i min pagin kod efter uppdatering av databas.
UserAcounts (Medlems lista) Id (Unika heltal)
Gustbook (Till Användare) Tuser och Fuser (Från användare) och Id (Idd) Unikt.
Idd Fuser Tuser Messages Datum Tid
1 1 1 Test mess 2005-05-06 13:20:00
2 1 2 Testa bara osv osv
3 1 3 Uppdaterad osv osv
Så ser tabellen ut för gästboks inlägg.
Om sen den med Id 1 går in så har 1 gästboks inlägg när den klickar på gästboken. Då blir det
felmedelandet.
Idd (Räknare)
Fuseer/Tuser (Tal)
Messages (PM)
Datum/Tid (Datum/Tid)
Det finns inga radera gästboks inlägg alls så alla 3 inläggen finns och det är därför som jag inte
förstår varför man får felmedelandet när allt ska stämma, men det gör det inte och var det är som inte stämmer förstår jag inte.
Problemet är löst till 50% nu, har upptäckt att det är bara dom gästboks användare
som inte har ett gästboks inlägg som felet uppstår.
Men vet doc ej hur jag ska göra för att det ska fungera m.m