Hej! <link href="stilmall.css" type="text/css" rel="stylesheet"> Hej! Så här... Du måste ha med "text-decoration: none" när du vill att det inte ska vara understruket. som ovan...för jag anvär (p) som standard och det är ok, men länken skall se ut som ovan... Anledningen till att jag frågar hur du vill ha det är att din css-kod gör länkarna blåa och understrukna som standard och vad jag förstod var det så du inte ville ha? japp precis så....dom blir blå av någon anledning..... Du har bara skrivit för a:active, a:link, a:hover och a:visited, men inget för a. Standardinställningen för a är just blå färg och understruket, så därför blir det så. Ok... nu har vi det....hahaha :-) tänk så det kan gå... > <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> En basic grej...
Jag skulle vilja vet hur i f--n jag kan aktivera mitt style sheet i mitt asp dokument.
Jag använder mig av dreamweaver ultra dev 4..och har länkat mitt .css till detta asp-dokument, men lik förbannat så kommer mina länkar att få en blå färg samt ett litet underscore. Det är precis som att mitt style sheet inte är den primära..
Jag har kolla igenom hela programmet efter en inställning som fixar detta... Jag vet inte om jag har missat att skapa något i .css, men jag har link, hover, visited mm inställda...
need help! Please...
/Tyronne
opsfel forum men svara ändå...Sv: En basic grej...
ska det stå mellan <head> och </head> i den html-kod som din aspsida genererar. "stilmall.css" ska givetvis vara utbytt till URL:en för din stilmall. Kontrollera så det står rätt katalog och att den verkligen ligger i den katalogen.
Annars kan du ju bara tala om var man hittar din asp-sida nånstans så kan jag kolla vad som är fel.Sv: En basic grej...
jag har den bara på min dator än så länge...men så här ser koden ut..
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="sv">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Inloggning</title>
<link rel="stylesheet" href="grund.css" type="text/css">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<form method="POST" action="login.asp?action=login">
Jag provade att klippa in din kod, men det hjälpte inte...
kan det ha att göra med att jag kör lokalt på datorn...jag vet inte ...men det är irriterande
/tyronneSv: En basic grej...
p { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, san-serif; font-size: 12px; color: #000000}
a:active { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, san-serif; font-size: 12px; color: #0000FF}
a:link { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, san-serif; font-size: 12px; color: #FF6600; font-style: normal}
a:hover { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, san-serif; font-size: 12px; color: #FF6600; text-decoration: underline}
a:visited { font-family: Geneva, Arial, Helvetica, san-serif; font-size: 12px; color: #666666}Sv: En basic grej...
Hur vill du att det ska se ut?Sv: En basic grej...
var lägger jag till detta du skrev...och hur skall stränen se ut...Sv: En basic grej...
Sv: En basic grej...
och jag fattar inte varför.... jag har föresten lagt till det du skrev i css:n, men det hjälpte inte...
har jag missat någon tag eller... det finns ju fler....
ex <a> vad är det för någonSv: En basic grej...
Sv: En basic grej...
...en lärdom rikare.... nu fungerar det som det ska...
Jag får tacka så mycket för hjälpen..
/TyronneSv: En basic grej...
Byt gärna teckenuppsättning från "windows-1252" till "iso-8859-1". Annars kan det se riktigt illa ut på andra platformar än Windows!