Någon som känner till något bra och gratis verktyg för att ta fram & skriva ut datamodell / databasdiagram från Oracle-databaser? Hmm...Testa fabforce db designer från www.fabforce.net, finns reverse engineering i den. Hakar på din tråd och ser om någon vet ett bra program för MSSQL som gör samma sak? Visio 2003 (även tidigare versioner) klarar av grundläggande reverse engineering. Fabforces DBDesigner verkar jättebra, och är gratis (har t.o.m. öppen källkod), till skillnad från Visio. Har tidigare testat Visio men tycker inte att det fungerar så smidigt för datamodeller. Har nu testat DBDesigner mot såväl Oracle som Sql Server och det jag ville göra funkade alldeles utmärkt. Har dock redan märkt ett par småbuggar, men jag vill trots detta rekommendera programmet...Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db
Sv: Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db
Sv: Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db
Stör mig på att "rellationslinjerna" i diagramet, man kan skapa i Enterprise Managern, inte pekar på dom kulumner dom refererar till.Sv: Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db
Den klarar av det mesta mot SQL Server, men skall kunna nysta upp det mesta som kan prata ODBC.
Dock så lägger den inte heller pilarna för relationer så att de pekar på de aktuella fälten. Grr....
/AndreasSv:Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db
Ska testa DBDesigner. Tack för hjälpen!
Markerar tråden som löst.Sv: Verktyg för att skapa databasdiagram från Oracle-db