När jag försöker installera PWS på min dator så får jag ett error och hela skiten hänger sig. Jag har prövat med både den versionen som finns på Windows skivan och även den senaste från Microsofts sida. IIS finns på Windows NT 4 Optionpack, och ja, det kostar pengar. Vet dock inte hur mycket? Men ifall pws inte går att installera på min dator och IIS kostar pengar, vad ska jag göra då? IIS kostar inte pengar till Windows 2000, det ingår ju där. IIS kan väl inte köras överhuvudtaget i Win95/98? Till NT4 kommer jag inte ihåg om det är PWS eller IIS som ingår i Optionpacken, men den är väl gratis i alla fall. Ett annat alternativ är ju Linux. Har haft samma problem, hittade dock ett tips gällande att byta ut en dll innan man installerade, kommer dock inte ihåg vilken. Vet kanske imårrn Linux är inget alternativ i detta fallet, jag ska bara testa mina asp sidor. Linux är inget alternativ i detta fallet, jag ska bara testa mina asp sidor. tack så mycket, det funkade perfekt. problem med pws....igen
Jag kanske ska pröva IIS istället? Jag har letat på Microsofts hemsida men det verkar som om IIS inte är gratis...
Vad ska jag gör
/CythSv: problem med pws....igen
/PelleSv: problem med pws....igen
Sv: problem med pws....igen
/JohanSv: problem med pws....igen
Där följer det med en webserver - Apache. Gratis :o)
Aningens krångligare dock (om du inte är van med linux).
/PeterSv: problem med pws....igen
Mtssetup.dll skall det vara, finns någonstans på microsoft.com ;-) kan maila den om du vill
/DanneSv: problem med pws....igen
Danne, maila gärna den filen till mig.
Danne, maila gärna den filen till mig.
Om det är någon annan som vill ha mtssetup.dll så finns den på filarean.
/Cyth