Jag har 2st servrar <b>Ifall Jag går in på Aserver och tittar på rättigheterna på SPCSkatalogen så kan jag ju bara ge IUSR_Aserver rättigheter. Borde det inte vara IUSR_Bserver som skall ha rättigheter för att det skall fungera.</b> Det verkar som om det hängde på sökvägen till katalogen ändå.rättigheter databas
Aserver innehåller SPCS Administration 2000 NÄT.
Bserver innehåller IIS
Båda 2 ligger i samma nätverk och Bserver loggar in på Aserver då Aserver är en domänkontrollant(AD).
Jag håller på att tillverka en webshop som jag vill knyta ihop med SPCS.
Problemet är att få rättigheter att läsa från SPCS databas. Det räcker att ha LÄS rättigheter då kunden bara ska kunna se tidigare ordrar.
Jag har testat att lägga upp en virtuell katalog i IIS på Bserver´n med SPCS databaskatalog från Aserver´n och det verkar funka. Så sökvägen från Bserver till Aserver är nog inga problem. Har även testat att Mappa upp och skapa en ny enhet på Bserver R:\ med innehållet från SPCS på Aserver.
Jag får dock detta felmeddelande:
General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xf04 Thread 0x5c8 DBC 0x1617fac Xbase'
När jag skall försöka läsa från SPCS databasen.
Ifall Jag går in på Aserver och tittar på rättigheterna på SPCSkatalogen så kan jag ju bara ge IUSR_Aserver rättigheter. Borde det inte vara IUSR_Bserver som skall ha rättigheter för att det skall fungera.
Finns det något annat sätt att lösa detta på.
Har läst massvis i olika forum nu och även sett andra som har samma problem, men inga lösningar.
Mycket tacksam för ett svar.Sv: rättigheter databas
Jo, där har du problemet... Du måste köra IIS med ett domänkonto som du kan ge rättigheter på Aserver.
/JohanSv:rättigheter databas
Jag vet inte hur många olika sökvägar jag testat och ändå inte fått det att fungera.
Nu har jag gjort om det till .NET och då fungerade det med en gång.